czwartek, 16 czerwca 2011

Transmisja wideo dla miliardów widzów

Eksperci z firmy Livingmedia, producenta platformy do komunikacji wideo w biznesie, przygotowali artykuł na temat przygotowań technicznych do transmisji z Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, który jest dostępny na: http://blog.livingmedia.pl/2011/04/10/euro-2012-wideo-dla-miliardow/.

Do Euro 2012 coraz bliżej. W Telekomunikacji Polskiej trwają przygotowania do transmisji tego wydarzenia. Już we wrześniu będzie gotowe laboratorium dla UEFA z testowym środowiskiem całego systemu usług IP oraz IT.Orange i Telekomunikacja Polska są oficjalnymi sponsorami Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012™, które w czerwcu i w lipcu 2012 będą odbywały się w Polsce i na Ukrainie. Firmy jednocześnie są oficjalnymi partnerami technologicznymi UEFA Euro 2012™. "To jeden z największych w historii projektów biznesowych realizowany przez TP. Tak duże wyzwanie jak Euro w najbliższej przyszłości już pewnie się nam nie trafi" - mówi z uśmiechem Leszek Hołda, dyrektor ds. kluczowych klientów w TP. Technologia Aby ponad miliard osób (czyli 20% ludzkości) mogło obejrzeć transmisję europejskich mistrzostw, UEFA nałożyła na TP dwa wymagania: zapewnienie prędkości transmisji rzędu 2 x 70 Gbps ze stadionów do Międzynarodowego Centrum Nadawczego oraz 2 x 140 Gbps pomiędzy Polską i Ukrainą. Od strony organizacyjnej pomysł wygląda następująco: - stworzenie Międzynarodowego Centrum Nadawczego, do którego będą przekazywane sygnały audio oraz wideo ze wszystkich polskich stadionów; - zapewnienie - budowanej od podstaw - aktywnej infrastruktury technicznej na stadionach; - rozbudowanie sieci łączności z Ukrainą o dodatkową przepływność minimum 2 x 140 Gbps. Przepływność ma być redundantna a więc odporna na awarie, w dodatku aktywnie, czyli ruch przełącza się automatycznie, co powoduje, że realnie TP musi przygotować dwa razy większe przepływności, niż wynoszą rzeczywiste potrzeby. Dodatkowo UEFA waha się czy zapewnić transmisję 3D, o którą pytają już niektórzy z broadcasterów. Jak zapewnia Leszek Hołda, TP jest w stanie w razie potrzeby zwiększyć pasmo o przepływności 70 Gbp, o kolejne wymagane 10. Skąd takie gigantyczne zapotrzebowanie na pasmo transmisyjne? UEFA zaplanowało szeroko zakrojoną obsługę medialną. Na stadionach zostaną umieszczone kamery, zapewniające transmisję w jakości HD (zamówiona przepływność jest w stanie obsłużyć ok. 20 kamer HD i 12 SD), przekazujące sygnał do Międzynarodowego Centrum Nadawczego (MCN), które będzie znajdowało się w Hali Expo przy Prądzyńskiego w Warszawie. Tam sygnał będzie ulegał wstępnej obróbce i dopiero tak przygotowany - będzie przekazywany stacjom telewizyjnym i/lub broadcasterom, którzy przy użyciu wozów transmisyjnych lub naziemnej infrastruktury będą transmitowali sygnał poprzez kanały transmisyjne do poszczególnych krajów. Więcej informacji znajduje się na blogu Livingmedia: http://blog.livingmedia.pl/2011/04/10/euro-2012-wideo-dla-miliardow/. * * * O firmie Livingmedia Sp. z o.o. Livingmedia sp. z o.o. oferuje innowacyjne i kompleksowe rozwiązania w obszarze webcastingu: od rejestracji i obsługi technicznej konkretnych transmisji live oraz eventów wideo, poprzez udostępnienie konsoli umożliwiającej obsługę całokształtu komunikacji wideo w firmie, po tworzenie dedykowanych rozwiązań. Rozwiązania Livingmedia wykorzystywane są przez firmy i korporacje do transmisji online (live i VoD) m.in. konferencji prasowych, spotkań zarządów, WZA, szkoleń czy prezentacji. Livingmedia to także wsparcie techniczne, szkolenia pracowników oraz zaawansowane wdrożenia. Firma Livingmedia została uhonorowana tytułem Lidera Przedsiębiorczości 2010.

Więcej o usłudze: http://platforma.livingmedia.pl/live/090824001/
Więcej o platformie: http://www.livingmedia.pl/ Blog firmowy: http://blog.livingmedia.pl Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
biuro@studioprowokacja.pl
tel. 42 209 17 45 http://www.studioprowokacja.pl/

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz