czwartek, 16 czerwca 2011

Czy komputery psują się same z siebie

Autorem artykułu jest Jaspis



Dlaczego tak zatytułowałem ten artykuł? Przecież Ty również kiedyś, gdy komputer czy inne urządzenie elektroniczne odmówiło posłuszeństwa zacząłeś klnąć jak szewc na to jaki to szmelc.

Czy aby na pewno? Urządzenia elektroniczne faktycznie mogą posiadać pewne wady, które będą wpływały na ich działanie. Mogą się przegrzewać, wolniej pracować, bądź nie pracować. Ale bardzo często to nasze zaniedbania powodują, że nasze komputery, laptopy nie chcą z nami współpracować.

Na własnym przykładzie wiem jak to może się skończyć. Może nie skończyło się śmiercią laptopa, ale miałem ochotę wyrzucić go za okno, gdy głośno pracował, sam się wyłączał i nie działał tak szybko jakbym chciał. Zrezygnowany taką sytuacją pojechałem do serwisu by ocenili co można dodać do laptopa by usprawnić jego działanie byłem w stanie wymienić procesor, pamięć RAM i ROM.

Nad drzwiami przywitał mnie wielki szyld "Naprawa komputerów". Wszedłem i zacząłem rozmawiać ze sprzedawcą. Sprawdziliśmy wszystkie elementy, które można by było wymienić i okazało się, że zestawienie jest optymalne i mimo tego, że laptop ma 3 lata nadal jest dobrym sprzętem. Sprzedawca skierował mnie do ich serwisu by przeczyścić laptopa Trzy kropeczki bo później sam śmiałem się z siebie z mojego niedbalstwa. Od początku jak mam laptopa nie czyściłem wiatraczka, a dokładnie miejsca gdzie on się znajdował. Okazało się, że był tak brudny, zawalony kurzem, że przestawał działać, a tym samym nie chłodził procesora co skutkowało wolniejszą pracą jak i wyłączaniem laptopa.

Pamiętaj więc, że gdy zaczniesz narzekać na swój sprzęt to zastanów się czy odpowiednio się z nim obsługiwałeś. Możesz zrobić prosty test. Weź klawiaturę bądź laptopa w ręce i odwróć do góry nogami. Bardzo dużo okruchów i kurzu spadło?

---

Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz