czwartek, 3 listopada 2011

Skuteczna perswazja w tekstach marketingowych

Autorem artykułu jest Konrad Semma



Marzeniem wielu firm jest skuteczna sprzedaż, co jednak zrobić, kiedy brakuje klientów? Warto zastanowić się czy firmowa strona internetowa jest odpowiednio przygotowana, zarówno pod względem wizualnym, jak i merytotrycznym.

Jest całkiem prawdopodobne, że przygotowanie wartościowych i interesujących tekstów pomoże w osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarkach, co będzie miało przełożenie na większą ilość zapytań ofertowych. W jaki sposób przygotować teksty na firmową stronę www?

Teksty powinny być zwięzłe i konkretne, długie i nudne opisy pomijamy chyba, że jest to konieczne. W przypadku niektórych produktów, lub usług konieczne jest przygotowanie ciekawej i pouczającej histroii, która będzie odnosić się do naszego produktu. Jeżeli zależy nam na skutecznej sprzedaży, powinniśmy pisać teksty, które zachęcają i przekonują do sięgnięcia po dany produkt. Skuteczny przekaz możemy porównać do historii Kopciuszka. Na czym to polega? Jako przykład weźmy dietetyczną herbatę, która w mgnieniu oka pozwala nam zrzucić zbędne kilogramy. Jak więc przekonać naszych odbiorców o skuteczności preparatu? Opisujemy kobietę - kopciuszka, która walczy z nadwagą, jest niepewna siebie, wstydzi się swojego wyglądu, wszyscy na nią dziwnie patrzą. Mówiąc innymi słowami: pokazujemy sytuację nieprzyjemną, która może dotknąć każdego. Następnie mamy motyw wróżki i magicznej różdżki - nasza firma jest wróżką, a sprzedawany produkt - różdżką. Pokazujemy jak w magiczny sposób nasza herbata pomaga pozbyć się problemu. Używajmy tutaj samych pozytywnych określeń, które wspierają, wspomagają, dodają otuchy i sprawią, że każdy będzie chciał mieć ten produkt. W ten sposób zdobędziemy zaufanie klienta i zachęcimy go do kupna naszego produktu.

Skuteczna perswazja nie może być jednak wyolbrzymiona, najlepiej kiedy ciekawa i zabawna historia zawiera delikatne aluzje do reklamowanego produktu, poprzez takie właśnie subtelne działanie odniesiemy skutek. Teksty sprzedażowe i reklamowe można przygotowywać samemu, jednakże tak samo jak w przypadku przygotowywania grafiki, czy oprogrogramowania warto skorzystać z usług fachowców. Większość agencji sem proponuje kompleskowe usługi z zakresu kreacji wizerunku w internecie. Dotyczy to zarówno budowanie zaufania do firm, jak i popularyzacji konkretnych produktów. Jeżeli decydujemy się na samodzielne przygotowanie treści reklamowej warto pamiętać o przygotwaniu ciekawego i unikalnego tekstu. Jeżeli rzecz dotyczy produktu warto, aby była to interesująca i zabawna historia.

---

Nowoczesne strony www, intersujące aplikacje i gry, profesjonalne teksty reklamowe. Agencja Interaktywna WILDFIRE.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz