środa, 29 sierpnia 2012

24 proc. internautów miało styczność z fałszywymi programami

Autorem artykułu jest Kaspersky Lab Polska


Do zagrożeń, z którymi najczęściej stykają się użytkownicy internetu, należą między innymi spam, wiadomości phishingowe oraz fałszywe oprogramowanie antywirusowe.
Do takiego wniosku doszli analitycy Harris Interactive na podstawie wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Kaspersky Lab w okresie luty-marzec 2010 r. wśród 9 000 użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch oraz Hiszpanii.

24% respondentów otrzymało irytujące oferty zainstalowania fałszywego oprogramowania antywirusowego w celu zabezpieczenia ich komputera. Odsyłacz do takich fałszywych programów zwykle znajduje się w okienku wyskakującym, wraz z fałszywym ostrzeżeniem o infekcji komputera. Aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i nie dać się nabrać na takie cyberoszustwo, najlepiej instalować oprogramowanie od zaufanego producenta np. jeden z produktów antywirusowych firmy Kaspersky Lab. Przy odpowiednim zabezpieczeniu komputera szkodliwe antywirusy nie stanowią żadnego zagrożenia.

Poczta e-mail stanowi kolejne powszechne źródło zagrożeń prawie jedna trzecia użytkowników (31%) skarży się na otrzymywanie licznych wiadomości spamowych. Nie jest to żadną niespodzianką: według statystyk Kaspersky Lab z maja 2012 r. (http://www.viruslist.pl/news.html?newsid=711) niechciana korespondencja stanowiła niemal 74% globalnego ruchu e-mail.

Wiadomości e-mail, które pochodzą rzekomo z banku czy od administratora strony, a ich celem jest uzyskanie loginów, haseł oraz innych danych osobistych, zostały otrzymane przez 23% uczestników badania Harris Interactive. E-maile z podejrzanymi załącznikami lub odsyłaczami (oraz podobne wiadomości na portalach społecznościowych) trafiły do 27% użytkowników. Problem pogarsza dodatkowo fakt, że według tego samego badania 18% respondentów ma problemy z rozróżnieniem autentycznych wiadomości od spamu. Nie ma wątpliwości, że użytkownicy, którzy regularnie przebywają online, są wystawieni na całą gamę zagrożeń i potrzebują nowoczesnych narzędzi ochrony dla swojego komputera i urządzeń mobilnych.

Pełny raport z badania przeprowadzonego przez Harris Interactive jest dostępny na stronie http://www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky_lab_consumer_survey_report_eng_final.pdf.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Dalszych informacji udziela:
Piotr Kupczyk
Dyrektor działu prasowego, Kaspersky Lab Polska
piotr.kupczyk@kaspersky.pl
tel.: 0 801 000 215, (34) 368 18 14
tel. kom.: 518 935 846

--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz