środa, 29 sierpnia 2012

Jak przeprowadzać beta testy

O tym, że beta testy potrafią być naprawdę skuteczne i wnieść duży wkład w całościowe testowanie oprogramowania, nie trzeba nikogo przekonywać. Pytaniem, które nurtuje wielu jest jednak, jak przeprowadzić testy wersji beta, aby przyniosły zadowalające wyniki?
Duże koncerny i znane marki nie mają zwykle problemów z organizacją testów - tysiące użytkowników tylko czeka na to, aby używać najnowszej wersji produktu. W tej sytuacji, tzw. otwarte beta testy są wystarczającym rozwiązaniem. Sytuacja jest o wiele trudniejsza w przypadku mniejszych, rozwijających się firm. Jeżeli aplikacja lub sprzęt nie jest powszechnie znany, to organizacja otwartych testów akceptacyjnych prawdopodobnie skończy się tym, że:
- informacja o prowadzonych testach dotrze tylko do niewielkiej grupy zainteresowanych osób,
- uczestnicy, ze względu na mały prestiż badania nie będą wystarczająco zmotywowani aby uczestniczyć w nim do końca i odpowiednio często raportować zgłoszenia,
W rezultacie ilość i jakość pozyskanych informacji będzie bardzo niska, w relacji do poniesionych kosztów. Lekarstwem może okazać się organizacja w pełni zarządzanych beta testów, w których to grupa uczestników jest starannie dobierana i motywowana do działania w czasie całego cyklu. Rozwiązanie to charakteryzuje się dużo większą skutecznością, ale wymaga sporych nakładów własnych na zarządzanie, utrzymywanie stałej korespondencji z uczestnikami, nagradzanie aktywnych testerów. Mimo tego, ostateczny zysk z inwestycji jest na pewno warty podjęcia tego trudu, gdyż współczynnik porzuceń, czyli rezygnacji testerów, przy takim podejściu jest na poziomie kilku procent, a uzyskiwane wyniki są porównywalne z rezultatami profesjonalnych testów akceptacyjnych, przeprowadzanych w specjalistycznych ośrodkach.
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz