środa, 29 sierpnia 2012

25 Pomysłów Na Zarabianie w Domu - Hosting

Autorem artykułu jest Zhamer


Nikt nie ma wątpliwości, że przestrzeń wirtualna będzie rosnąć. Firma, która nie ma swojej strony, jest przez kontrahentów traktowana z nieufnością. Sklep natomiast pozbawia się przychodów z internetowych zamówień.
Dla kogo

Do świadczenia usług hostingowych najlepiej nadają się osoby z przygotowaniem technicznym, interesujące się nowymi technologiami, ale nie jest to warunek konieczny.

Rejestrując działalność gospodarczą w zakresie przetwarzania danych, zarządzania stronami internetowymi (hosting) oraz prowadzenia podobnej działalności, należy wybrać oznaczenie 63.11.Z.

Konieczne inwestycje

Serwery to komputery o dużej mocy obliczeniowej, przystosowane do udostępniania zasobów innym maszynom, które kontaktują się z nimi poprzez sieć. Wybierając taką maszynę, należy pamiętać, że powinna być wyposażona w duże i szybkie dyski twarde (głównie z rodziny SCSI), dużą ilość pamięci RAM oraz wydajne procesory (ich płyty główne mogą obsługiwać jednocześnie kilka tego typu elementów). Jako że mają pracować bez przerwy, muszą być niezawodne. Powinny zatem posiadać kilka wbudowanych zasilaczy oraz systemy awaryjnego utrzymania napięcia. Koszt używanej maszyny może wynieść od 3500 zł. Kupując nową, trudno zmieścić się w granicach 10 tys. zł.

Serwer musi stać w wentylowanym pomieszczeniu, tzw. serwerowni. Raczej trudno trzymać taką maszynę w pokoju, w którym toczy się normalne życie, natomiast gdy mamy wolny pokój, z powodzeniem można przekształcić go w serwerownię. Trzeba jednak zaprojektować profesjonalny system wentylacji i klimatyzacji (koszt, razem ze sprzętem, to 7,5 - 10 tys. zł). Trzeba także pamiętać o ochronie przeciwpożarowej. Nie ma też co oszczędzać na urządzeniach gwarantujących ciągłość zasilania. Maszyna musi mieć także nieprzerwany dostęp do internetu.

Na co zwrócić uwagęNajpopularniejsz ą usługą jet tzw. hosting współdzielony. Polega na wykorzystywaniu serwera przez kilka podmiotów. Jeden serwer pozwala obsługiwać średnio około 1 tys. klientów. Każdy z użytkowników powinien mieć limitowaną ilość miejsca na serwerowym dysku. Musi się także dzielić z innymi użytkownikami oprogramowaniem, mocą obliczeniową procesorów oraz pojemnością pamięci RAM.

Po jakimś czasie można zaoferować bardziej dochodowy tzw. VPS (Virtual Private Server). Klient otrzymuje wtedy większą, uzależnioną od wykupionego pakietu, niewynikającą z podzielenia mocy i pojemności maszyny przez liczbę użytkowników, przestrzeń na serwerze (na przykład 1/20). W takim wariancie przestrzeń na serwerze jest odseparowana. Posiada niezależne oprogramowanie i system operacyjny. Działania innych użytkowników i generowany przez nich ruch w sieci nie mają wpływu na stabilność pracy VPS.

Najwyższym stopniem usług hostingowych jest tzw. serwer dedykowany. To rozwiązanie dla najbardziej wymagających klientów, oczekujących pełnej mocy obliczeniowej. W takim przypadku konfiguracja serwera powinna być dostosowana do wymagań firmy.

Poważnym zagrożeniem dla świadczenia usług w wariancie współdzielonym są niechciane wiadomości, tzw. SPAM. Wystarczy, że jeden z użytkowników roześle taką wiadomość, aby IP serwera (jego unikalny adres w sieci) został wpisany na tzw. czarne listy kierujące wiadomości do kosza (w wariancie VPS taka sytuacja nie występuje, bo wydzielona przestrzeń ma własny adres IP).

Ile można zarobić

Stawki za hosting współdzielony są różne, zwykle jednak dochodzą do około 1 tys. zł rocznie (porządna maszyna powinna udźwignąć do tysiąca użytkowników). Na oferowaniu usług w wariancie VPS roczny można w ciągu dwunastu miesięcy zarobić 5 - 8 tys. zł. Usługa w najbardziej wyszukanym wariancie (serwer dedykowany) powinna zapewnić wpływy na poziomie 10 -12 tys. zł rocznie.

Ile trzeba wydać

Serwer (używany) - od 3,5 tys. zł

Serwer (nowy) - od 10 tys. zł

Dostosowanie pomieszczenia - od 5 tys. zł

Klimatyzacja (z audytem) - do 15 tys. zł

System przeciwpożarowy - 1 tys. zł

Systemy wspomagające zasilanie - od 2,5 tys. zł

Inne możliwości zarabia na hostingu

Firmy hostingowe umożliwiają zarabianie (w programach partnerskich) na sprzedaży ich usług. Za pośredniczenie wypłacają prowizję. Wysokość prowizji jest bardzo zróżnicowana i zależy od wielu czynników. Dobrym przykładem jest firma GVO z San Antonio w Teksasie (światowe centrum światłowodowe), która niedawno rozpoczęła sprzedaż swoich usług dla klientów w Polsce. Ceny za pakiet usług GVO (nie tylko samo miejsce na serwerach, ale też video hosting, autorespondery, pokoje video konferencyjne oraz kreator stron) są rewelacyjne. Na wypłaty prowizji w Polsce firma GVO przeznacza 80 proc. swoich wpływów.
zhamer - Przedsiębiorczość od A do Z
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz