środa, 29 sierpnia 2012

25 Pomysłów Na Zarabianie w Domu - Sklep Internetowy

Autorem artykułu jest Zhamer


Sklep internetowy może prowadzić każdy. Jak wynika z danych Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, w 2010 roku Polacy na zakupy w internecie wydali 13 430 mln zł.
Dla kogo

Sklep internetowy może prowadzić każdy. Zgłaszając zakres działalności gospodarczej, należy wybrać tzw. numer PKD o symbolu 52.61.Z (sprzedaż wysyłkowa). Oprócz niej warto zadeklarować również przedmiot handlu.

Konieczne inwestycje

Najważniejszą inwestycją jest kupno komputera. Na jego wyborze nie ma co oszczędzać. Przyda się mocny procesor (najlepiej ostatniej generacji, koszt od 1300 zł). Komputer nie musi natomiast mieć silnej karty graficznej (wystarczająca będzie taka za 300 - 400 zł). Konieczny jest dostęp do internetu, przy czym im większa przepustowość, tym lepiej.

W przestrzeni wirtualnej potrzebujemy domeny, hostingu oraz sklepu (skrypt komputerowy). Domena to inaczej adres. Jego wybór ma znaczenie. Powinien być prosty i łatwy do zapamiętania (najlepiej gdy składa się maksymalnie z trzech sylab) i wiązać się z asortymentem. Błędem jest użycie nazwiska (szczególnie gdy jest trudne do wymówienia) albo nazw anglojęzycznych.

Po wyborze nazwy należy sprawdzić dostępność domeny. Jeśli jest zajęta, może wystarczy dodać inną końcówkę (najlepsze to .pl, .com, com.pl, .eu). Jeśli są dostępne, warto kupić wszystkie. Koszt jest niewielki (30 - 50 zł rocznie), a dużo więcej może przynieść ograniczenie ryzyka, że w przyszłości ktoś będzie się podszywał pod nasz sklep.

Hosting to miejsce na serwerze, na którym sklep fizycznie będzie umieszczony. Aby klienci chcieli korzystać ze sklepu, jego strona musi ładować się błyskawicznie. Podczas wyboru należy zatem zwrócić uwagę na szybkość transferu (im wyższa, tym lepiej), pojemność bazy danych (dobrze, gdy jest nieograniczona) i panel administracyjny (intuicyjny). Koszt hostingu to wydatek rzędu 300 - 500 zł rocznie.

Kolejną rzeczą jest skrypt (program do budowy sklepu). Możemy skorzystać z bezpłatnej aplikacji (np. Magento, OsCommerce, ZenCart) lub kupić stworzone w specjalistycznej firmie na wyłączne potrzeby rozwiązanie albo zdecydować się na dzierżawę. Pierwsze rozwiązanie ma jedną zaletę: jest bezpłatne. Fachowcy jednak narzekają, że aplikacje są pełne błędów, układ sklepu jest z góry narzucony i niezbyt atrakcyjny, aplikacje nie są zoptymalizowane po kątem wyszukiwarek internetowych. Cena za wdrożenie bezpłatnego skryptu waha się w granicach 700 - 3700 zł. Zdaniem ekspertów to rozwiązanie dobre raczej do zbadania popytu.

Strona tworzona od podstaw będzie bardziej funkcjonalna zarówno dla klientów i administratora, jak i wyszukiwarek internetowych, choć tania nie jest. Koszt zależy od liczby dostępnych funkcjonalności i marki wykonawcy. Cena najprostszej strony wynosi 3 - 5 tys. zł, zaawansowanej nawet kilkadziesiąt tysięcy. Cena dzierżawy nie powinna przekroczyć 500 - 700 zł miesięcznie.

Na co zwrócić uwagę

Po pierwsze: klient musi mieć możliwość łatwego znalezienia produktu. Po drugie: trzeba mu dostarczyć jak najwięcej informacji opatrzonych zdjęciami. Po trzecie: klient musi wiedzieć, jak w bezpieczny sposób dokonać zakupu. Jeśli będzie się to wiązać z dużą liczbą rubryk do wypełnienia i wysłaniem maili, poszuka innego sklepu. (Przykład dobrego e-sklepu).

Aby e-sklep zarabiał, musi być rozpropagowany. W handlu internetowym najbardziej popularne jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (Google). Należy jednak pamiętać, że liczy się tylko pierwszych dziesięć pozycji na pierwszej stronie (dalej już mało kto zagląda).

Ile można zarobić

Zarobki zależą od obrotów. Najwięcej sklepów sieciowych handluje sprzętem AGD i RTV (blisko 1/4). Jest duża konkurencja, więc marże w tej branży są stosunkowo niewielkie (5 - 10 proc.). Najbardziej dochodowe są cieszące się najmniejszym zainteresowaniem sklepy wielobranżowe (marże na poziomie 15 - 20 proc.). Roczne przychody popularnego średniej wielkości e-sklepu handlującego sprzętem wynoszą 500 - 700 tys. zł.

WARTO WIEDZIEĆ

23,60 proc. sklepów handluje sprzętem AGD i RTV. Na drugim miejscu są artykuły związane z wyposażeniem domu i ogrodu (16,81 proc.). Najmniej jest e-sklepów wielobranżowych (0,3 proc.).

Ile trzeba wydać

Komputer - 2 - 3 tys. zł

Najprostsze oprogramowanie sklepowe - ok. 1 tys. zł.

Pozostałe oprogramowanie - ok. 500 zł.

Stworzenie strony - 3 - 5 tys. zł.

Drukarka fiskalna - 2 -3 tys. zł.

Serwer i domena - ok. 50 zł/mies.

Księgowość - ok. 200 zł/mies.

Promocja w wyszukiwarkach - ok. 500 zł/mies

Materiały biurowe - ok. 100 zł/mies.

Opłaty za telefon i internet - ok. 200 zł/mies.

Środki obrotowe na zakup towarów - zależnie od branży

Gotowe rozwiązania

Istnieją dobre, sprawdzone, nisko kosztowe i gotowe do natychmiastowego działania rozwiązania.

Wiele firm oferuje prowadzenie sklepów internetowych na zasadach partnerskich. Dzielą się one prowizją za sprzedane produkty. Przykładem może być sieć sklepów firmy Aroma Group branży kosmetycznej. Koszt przystąpienia do gotowego rozwiązania jest niewielki (od 20 do 100 zł opłaty jednorazowej), a korzyści wynikające ze współpracy mogą być znaczące.
zhamer - Przedsiębiorczość od A do Z
--
Artykuł pochodzi z serwisu Publikuj.org, kliknij tutaj aby go zobaczyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz